Refakatçi Politikası
- Refakatçi gereksinimine hastanın doktoru tarafından karar verilmektedir.
- Servise gelen hasta yakınına refakatçi kartı verilir.Refakatçilerin hastanemizde refakatçi olarak bulundukları sürece kartlarını üzerlerinde görünür bir şekilde takmaları gerekmektedir. Refakatçi kartı başkası tarafından kullanılmaz.
- Refakatçi kartı, giriş çıkışlarda güvenlik görevlileri tarafından kontrol edilir.
- Refakatçi değişimlerinden servis hemşireleri haberdar edilecektir.
- Refakatçiye refakat kartlarını göstermek sureti ile ayrı bir ücret ödemeksizin kahvaltı, öğle ve akşam yemekleri verilir.
- Kadın hastaların bulunduğu hasta odalarında, hastalarımızın mahremiyeti açısından erkek refakatçi kalamaz.
- Yoğun bakım ünitelerinde refakatçi bulundurulamaz.
- Refakatçiler ilgili hekim ya da hemşire istemi dışında, hastalarını servis dışına çıkarmayacak veya yatağını değiştirmeyecektir.
- Refakatçiler hastaya yiyecek, içecek getirmeyecek, hekim ya da hemşireye danışmadan hastaya hiçbir yiyecek, içecek vermeyecektir.
- Refakatçiler hastaya hekim ve hemşirenin bilgisi dışında herhangi bir uygulama yapamaz.
- Refakatçiler hastane kurallarına uymalıdırlar. İhlali halinde, ilgili kişinin refakat durumu kabul edilmeyecektir.
- Refakatçiler hastaneye ait eşya-malzemeleri düzenli ve temiz tutmalıdır. Hastane malına zarar veren refakatçi, zararı karşılamak mecburiyetindedir.
- Refakatçilerin istirahat edebilmeleri için hasta odalarında bulunan refakatçi koltuklarını kullanabilirler.
- Refakatçiler hastanede tütün, sigara ve alkollü madde kullanamazlar.
- Refakatçiler hastaları ile ilgili herhangi bir sorun olduğu zaman hemşireye haber vermelidir.
- Refakatçilerin, gerek görüldüğünde (vizit saatlerinde, hastaya girişim yapılacağı zaman vs.) hasta odalarından çıkmaları gerekmektedir.
- Refakatçilerin hastalarının taburcu olması durumunda refakatçi kartlarını teslim etmeleri gerekmektedir.
- Öneri, teşekkür ve şikâyetlerinizi “Hasta İletişim Birimi”, “dilek-öneri kutuları” ve Web Sayfamızdaki” dilek-öneriler (e-posta)” aracılığı ile iletebilirsiniz.
- Acil durumlarda hastane tahliye alanları her katta tabelayla gösterilmiştir.
Sizlere huzurlu bir ortam sağlanması için, hasta ve yakınlarının; hasta odası ve servis koridorlarında yüksek sesle konuşmaması, çalışanları ve diğer hastaları rahatsız etmemesi beklenir. Ayrıca odalarınızda bulunan televizyonların başkalarını rahatsız etmeyecek şekilde kullanılması; doktor vizit saatlerinde ve saat 23:00 dan sonra kapatılması gerekir.
BU KURALLAR HASTALARIMIZA DAHA İYİ HİZMET VEREBİLMEK İÇİNDİR. GEREKLİ HASSASİYETİ GÖSTERDİĞİNİZ İÇİN TÜM HASTA, REFAKATÇİ VE ZİYARETÇİLERE TEŞEKKÜR EDER GEÇMİŞ OLSUN DİLEKLERİMİZLE SAĞLIKLI GÜNLER
BAŞHEKİM